sobota, 15 grudnia 2012

UPRZEDMIOTOWIENIE KOBIETY


Dziś tematem naszego wpisu będzie – UPRZEDMIOTOWIENIE KOBIETY. Było seksownie, stereotypowo, ale czas przyszedł na to, by przyjrzeć się reklamom z ich etycznej strony. Tworząc bloga, o tej tematyce, zdawałyśmy sobie sprawę, że obraz kobiety w reklamie będzie i słodki, i gorzki. Wszystko w życiu ma dwie strony, więc i tu nie mogłoby być inaczej. Jednak niektóre reklamy, w naszym przekonaniu, i nie tylko, upokarzają nas, i traktują jako drugi gatunek.
Spójrzmy chociażby na ten przykład:



Reklama ta została zaskarżona, do KOMISJI ETYKI REKLAMY, jednak w internecie cieszyła się dużym zainteresowaniem, i pewnie wielu jeszcze będzie o niej pamiętać.


Kolejny genialny bilbord. Niewinna reklama gładzi gipsowej… 


Ta oznacza, że jeśli nie odziejemy się w habit, to jesteśmy do kupienia? 


Do jednej, druga gratis… a co, my to niby jesteśmy? Produktami, na półce sklepowej w promocji?

W świecie reklamy sporo można znaleźć tego typu przekazów. Mamy świadomość tego, że zawsze klasyfikacja taka będzie, i uprzedmiotowienia nie wymaże się całkowicie, ze świata. Liczymy jednak na większa otwartość ludzi z branży reklamowej, którzy rzeczywiście obraz kobiety będą potrafili ująć z klasą, i bez odwoływania się do tak słabych chwytów marketingowych.

żródła materiałów:
http://deser.pl/deser/1,111858,11693006,Czy_taka_reklama_ubojni_drobiu_dyskryminuje__Komisja.html
http://jedyniesluszne.blox.pl/2009/10/Skromnosc-skarbem-dziewczecia-czyli-feminizm.html
http://www.zychalska.com/robie-dobrze-i-leze-idealnie-czyli-skojarzenia-jezykowe-w-reklamie,1837.html
http://dowcipy.bloog.pl/id,146106,title,reklama-MasterCard-kobiety,index.html

2 komentarze: